вести
Влада СР Немачке подржала пројекат рестаурације последње нишког трамваја
Postavljena: 17.09.18.
Влада СР Немачке је препознала као вредан пројекат рестаурације последњег нишког трамваја и подржала га кроз свој програм за очување културне баштине света.
Уговор о донацији су потписали амбасадор СР Немаче у Србији, Његова екселенција г. Томас Шиб и председник Удружења љубитеља нишких трамваја, Драган Илић 17. септембра.
Тиме
се ближи крају 11 година борбе Удружења љубитеља нишких трамваја да сачува део
историје Србије и Немачке и да, такође, докаже културну, историјску, техничку и уникатну вредност
последњег нишког трамваја.
Влада СР Немачке је увидела све то.
Удружење љубитеља нишких трамваја је до сада прикупило следеће чињенице о последњем нишком трамвају:
- Трамвај је уникат - по облику, броју прозора, дужини (8 метара) и броју врата (4)
- Произведен је у фабрици ХАВА - Хановер, током јесени 1922. године - "Hannoversche waggonfabrik HAWA" (1898-1932)
- То је била уникатна серија од 20 возила: 10 моторних возила, 5 затворених приколица и 5 отворених приколица
- Модел: ХАВА/Сименс - http://transphoto.ru/list.php?mid=2165
- Тип: Бергман 55+55 - путни налози Драгољуба Костића, возача трамваја
- У Ниш је стигао 31. децембра 1922. године - лист Политика
- Саобраћао је Нишом од 16. новембра 1930. до 10. августа 1958. године
- Од новембра 1959. до априла 2007. године је био викендица у Нишкој Бањи
- 2007. је једини преживео укањање - уништење насеља од 12 трамваја-викендица по одлуци општинских власти Нишке Бање и - тиме постао уникат
- По уклањању је 11 година чекао средства за рестаурацију
- Уз помоћ Владе СР Немачке; новембра 2018. године је започета рестаурација последњег нишког трамваја
Донатори
Овај пројекат је финансиран од стране Краљевине Данске, кроз Суседски програм а спроводи га LEDIB Програм.
Овај веб сајт не садржи и не представља званичан став LEDIB Програма. Иницијатори пројекта су одговорни за све информације које се могу наћи на овој веб презентацији.